2009. szeptember 12., szombat

AO Building, Aoyama

Ez a ház már volt egyszer, de azóta csináltam jobb fotókat és kiderítettem, hogy ki tervezte: a Nihon Sekkei. Ez egy jó nagy japán iroda, úgy jó kétszáz-valahány építésszel, méretre a második a Nikken Sekkei mögött. Általában nem a cutting edge dizájnjaikról híresek, de ez most szerintem nagyon jól sikerül, igen ravasz formája van (ebből a fotóból nem is érthető, nézzétek meg a többi is itt).

Több itteni építész barátom is, amikor szóba hoztam ezt a házat, fintorgott, nem ment igazán csínbe a tervező, meg hogy, ha jobban megnézzük, elég egyszerű az alaprajza. Hát persze, lehetne még felfelé is íves... de könyörgöm, ez egy kommerciális épület! (üzletek ill. fent irodák), más dolog tervezni családi házat félőrült milliomosoknak, vagy múzeumot korrupt politikusoknak, szerintem ahhoz képest, hogy ezt a házat alapvetően befektetési céllal építették, elég bevállalósra sikerült. A baj persze igazából az, hogy nem elég jó a tervezők pedigréje, a Nihon Sekkei nem tervezhet jót. Úgy látszik, a sznobság az építészekre az egész világon jellemző...

For more pictures click here.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése